PIVOT TABLE טבלת ציר

מהי טבלת ציר

טבלת ציר היא למעשה כיווץ של רשימת נתונים רגילה תוך כדי סיכום הנתונים בה.

טבלת הציר יוצרת דוח קצר, גמיש במבנהו, כי היא מאפשרת להציג את נתוני הטבלה המסוננים והמסוכמים בשורות ו/או בעמודות במטרה לקבל היבטי נתונים שונים.

 

הערה – עבודה בטבלאות ציר מתאימה לניתוח רשימות ארוכות שחלק מהנתונים בהם חוזר על עצמו. בדומה לסיכומי ביניים (ראה נושא סיכומי ביניים), ניתן להגדיר כיצד נתוני טבלת הציר יסוכמו.

 

יצירת טבלת ציר

  1. יש לסמן את מסד הנתונים (בעזרת מקשי מקלדת CTRL A),
  2. מלשונית "הוספה" INSERT ולבחור בפקודה " טבלת ציר" (Pivot Table)
  3. יופיע אשף עבור טבלת ציר המכיל שאלות:
  4. נוודא שהוא אכן רואה את גבולות הטבלה הרצויים
  5. נוודא שהדוח יווצר במיקום שאנו רוצים (בד"כ בגיליון חדש) או בגיליון זה, ואז יש לסמן לו את התא ששם תתחיל טבלת הציר) ונאשר
  6. כאשר נוצרת טבלת ציר, נוצרת תמונת טבלה בתוך תאי הגיליון ובצד נוצר חלון חדש המכיל את כותרות הטבלה המקורית – הכותרות נקראות שדות PIVOT TABLE

מתחת לכותרות הטבלה (מתחת לשדות), ישנם 4 איזורים שאליהם ניתן לגרור את כותרות הטבלה על מנת ליצור את הדוח הרצוי

איזורי הטבלה הם:

  1. עמודה COLUMN
  2. שורה ROW
  3. נתונים VALUE
  4. מסנן FILTER.

בגרסת Excel 2013 ומטה כאשר מוסיפים את התאריכים לשורות אנו נקבל רשימה ארוכה של כל התאריכים הייחודיים שהתוכנה מזהה, ונצטרך לקבץ אותם לקבוצות של חודשים ,רבעונים או שנים בעצמנו :

נלחץ עם המקש הימני בעכבר על אחד מהתאריכים ונבחר בפקודה קיבוץ

בחלונית נבחר את תקופות הזמן שנרצה לקבץ התאריכים לפיהם,

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי אפשר לבחור בחודשים, רבעונים ושנים ע"י לחיצה עליהם :

לאחר הקיבוץ יווצרו לנו שדות לתקופות הזמן השונות ונוכל לבחור היכן למקם אותם בטבלת הציר.

להצעת מחיר לעסקים
וארגונים בלבד צרו קשר
03-6998844